تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

 بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی مازندران

گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابلسر، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت زرد قرار دارند.
کد خبر: ۴۶۸۲۱

 بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی مازندران

 به نقل از ایرنا، بررسی آخرین وضعیت کرونا در مازندران نشان می دهد که یک شهرستان به رنگ آبی درآمده است و دیگر شهرستان ها نیز رنگ آنها زرد و در محدوده کم خطر قرار دارند.

 بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بابل در وضعیت آبی است و به عنوان نخستین شهرستان این استان است که در موج هفتم کرونا در وضعیت عادی کرونایی قرار گرفته است.

براساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، در یک هفته اخیر مابقی شهرستان های مازندران نیز در وضعیت زرد قرار گرفته اند در حالیکه هفته گذشته گلوگاه، بهشهر، جویبار، سوادکوه و رامسر پنج شهرستانی بودند که در محدوده رنگ نارنجی و پرخطر قرار داشته اند و اکنون این وضعیت بهتر شده است.

از سویی دیگر با بهبودی نسبی وضعیت کرونا در مازندران همانطور که شهرستان های قرمز و نارنجی از نقشه کرونایی این استان حذف شده است در حال حاضر ۲۱ شهرستان به مناطق زرد که جزو نقاط کم خطر کرونایی محسوب می شوند.

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه شمالی، سوادکوه، بابلسر، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت زرد قرار دارند.

از هفته گذشته وضعیت کرونا در مازندران تا حدودی بهبود یافت به طوریکه در آن هفته هیچ یک از شهرستان های استان قرمز نبود و به نوعی در محدوده پرخطر کرونایی قرار نداشت.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

بنا به اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار تازه مبتلا شناسایی و بستری شدند و در این مدت ۴۴ بیمار ترخیص شد. همچنین تعداد بیماران بدحال ۴۰ نفر است.

در این مدت خوشبختانه موردی از فوتی براثر کرونا در مازندران رخ نداده است.

کارشناسان و مسوولان بهداشتی تکمیل واکسیناسیون، ماسک زدن، استقرار تهویه مناسب در اماکن سربسته، رعایت و مراقبت بهداشتی به ویژه در تجمعات را برای حفظ سلامتی و دوری از ابتلا به این بیماری ضروری می دانند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز